kinderbijslag ontvangen in buitenland

mamma
Topic Starter

kinderbijslag ontvangen in buitenland

#1 , 27 sep 2012 22:41

Hoi,
mag of beter, kan ik kinderbijslag ontvangen voor onze 3 kinderen als wij naar Pakistan verhuizen maar het officieële adres in Belgie blijft? Het adres in Belgie staat dan bij een familielid dat daarmee instemt. We hebben dan geen inkomsten, hebben we dan recht op kinderbijslag?

Nog iets anders: als ik werkloosheidsuitkering ontvang voor het vertrek, hoe moet ik dan doorgeven dat ik dit niet meer wens te ontvangen maar dat ik ook geen werk heb gevonden?
Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 sep 2012 23:02

Als u niet in België woont dan hebt u bij mijn weten geen recht meer op Belgische uitkeringen.
Wat u dan doet is domiciliefraude en sociale fraude.
Er bestaan wel een aantal uitzonderingen.

JPV

#3 , 27 sep 2012 23:05

Hoi,
mag of beter, kan ik kinderbijslag ontvangen voor onze 3 kinderen als wij naar Pakistan verhuizen maar het officieële adres in Belgie blijft? Het adres in Belgie staat dan bij een familielid dat daarmee instemt. We hebben dan geen inkomsten, hebben we dan recht op kinderbijslag?
gezien je niet in België woont, nee;
Nog iets anders: als ik werkloosheidsuitkering ontvang voor het vertrek, hoe moet ik dan doorgeven dat ik dit niet meer wens te ontvangen maar dat ik ook geen werk heb gevonden?
Bedankt
gewoon geen dopkaart meer indienen.

Reclame

mamma
Topic Starter

#4 , 28 sep 2012 23:01

En moet je belastingen betalen als je hier geen inkomsten hebt?

JPV

#5 , 29 sep 2012 11:33

Dat hangt dan weer af van dubbelbelastingsverdragen.

Terug naar “Andere”