Beste,
door rugproblemen kan ik mijn huidige werk (tijdelijk) niet meer uitvoeren. Ik werk als huishoudhulp met een arbeiderscontract en ben nu sinds 3 weken in ziekteverlof. De kans bestaat dat de herstelperiode nog enkele weken zal duren en dat dit probleem telkens terug zal opduiken (is niet de eerste keer dat ik rugproblemen heb).
Het eerste punt dat mij geweldig stoort is dat ik al 3 weken thuis ben en mij stilaan een gevangene in mijn eigen huis begin te voelen. Het tweede niet onbelangrijke zijn de gevolgen die dit ziekteverlof heeft voor mijn inkomen.
Ik zou dus graag opnieuw gaan werken, maar in mijn huidige job is dit momenteel niet mogelijk.
Als huishoudhulp kan je natuurlijk geen aangepast werk vragen.
Graag zou ik dus opzoek gaan naar een andere job, maar tijdens mijn ziekteverlof is dit niet mogelijk (of dat denk ik toch).
Nu speel ik met het idee om ontslag te nemen wegens medische redenen en opzoek te gaan naar een andere minder belastende job. Natuurlijk vind je een nieuwe job niet van vandaag op morgen, dus zou ik graag de mogelijkheid krijgen om tijdelijk een werkloosheidsuitkering te ontvangen tot ik een andere job heb gevonden.
Kan ik een werkloosheidsuitkering ontvangen als ik zelf ontslag neem wegens medische redenen?
Zo ja, moet ik dan een attest van de behandelend geneesheer overhandigen aan de wergever?
En zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Alvast bedankt!