ontslagvergoeding tijdens periode van ziekte

tweet
Topic Starter
Berichten: 1

ontslagvergoeding tijdens periode van ziekte

#1 , 23 aug 2012 14:12

Mijn werkgever heeft besloten in een periode van ziekte mij een ontslagvergoeding te geven van 3 maanden. Dus Aug / sept / okt.

Terwijl bevind ik mij op dit moment in een iets langere ziekteperiode waardoor ik op het ziekenfonds terugval. Uiteraard verwacht ik niet dat zij ook een uitkering betalen aangezien ik een opzegvergoeding heb van 3 maanden.

Mijn vraag is nu de volgende. Van zodra ik terug actief kan zijn rond werk zoeken en hervatten en eventueel even moeten terugvallen op een werkloosheidsuitkering, gaan zij dan bij de berekening van een uitkering mijn laatste maandwedde van mijn ex-werkgever gebruiken (zolang ik geen uitkering heb ontvangen van de ziekteverzekering terwijl ik toch in de ziekte verzekering zit nu)?

alvast bedankt, googlen heeft mij niet wijzer gemaakt, maar misschien dat hier iemand mij op deze vraag kan beantwoorden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 25 aug 2012 08:22

“Art.39.§ 1. Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan is de partij die de overeenkomst beëindigt zonder dringende reden of zonder inachtneming van de opzeggingstermijn vastgesteld in de artikelen 59, 82, 83, 84 en 115, gehouden de andere partij een vergoeding te betalen die gelijk is aan het lopend loon dat overeenstemt hetzij met de duur van de opzeggingstermijn, hetzij met het resterende gedeelte van die termijn...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

‘Mijn werkgever heeft besloten in een periode van ziekte mij een ontslagvergoeding te geven van 3 maanden.’

Ontslagvergoeding en loon zijn gelijkwaardig t.a.v. ziektevergoeding en werkloosheidsvergoeding,zodat die vergoedingen niet cumuleerbaar zijn.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”