Heb de mogenlijkheid om met m'n vriendin een deeltijdse job te delen als "huisbewaarder". Dit houdt in dat we huisvestiging krijgen in ruil voor toezicht houden over een complex (controle dat lichten uit zijn, ramen toe etc etc).
Nu krijg ik bericht om een afspraak te regelen voor een gesprek. Gezien gezinssamenstelling en dergelijke meer gevraagd worden en gezien de intentie om een deel van de verantwoordelijkheid te delen (ik doe 's ochtends de deuren open omdat ik als eerste wakker ben, vriendin moet dan weer voor mogelijke weekendsevenementen inspringen omdat ik omv hobbies niet altijd kan aanwezig zijn), is het natuurlijk het beste dat we samen gaan.
Hier komt het dilemma: mijn vriendin is een week op ziekteverlof geplaatst door de dokter. Mag zij tijdens de voorziene werkuren of na de voorziene werkuren naar een sollicitatiegesprek gaan?
Bijkomend: Stel dat zij donderdag het werk hervat (dokter is liberaal in het bepalen van ziektedagen), vervalt het doktersattest dan hoegenaamd? Of moet ze zich laten controleren en een soort geschiktheidsverklaring laten uitschrijven die haar toelaat om het werk te hervatten?
Mijn dank, bij voorbaat, voor jullie advies!