gezinshoofd

katinkasandy
Topic Starter

gezinshoofd

#1 , 16 jun 2012 20:52

Hallo,

hier is mijn vraag: Kan ik geregistreerd worden als gezinshoofd ?

mijn situatie:

Ik woon offcieel nog in het ouderlijk huis (29 j), ik leef nu van een uitkering tot ik mijn jaaropleiding behaal en
zo snel mogelijk aan het werk ga.

Mijn moeder werd in maart opgenomen in een naburig woon-en-zorgcentrum,
maar haar officiële thuisadres heeft ze nog. Er werd een bewindvoering
in gang gezet en er moeten wat kosten gedrukt worden.

Ik sta nu ingeschreven als samenwonend. Is er een mogelijkheid dat ik gezinshoofd kan worden ?

bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 18 jun 2012 10:36

“Art.110.§ 1. Onder werknemer met gezinslast wordt verstaan de werknemer die:...2° niet samenwoont met een echtgeno(o)t(e) doch uitsluitend samenwoont met:...c) één of meerdere bloed- of aanverwanten tot en met de derde graad, die noch over beroeps-, noch over vervangingsinkomens beschikken...Voor de toepassing van het eerste lid, 2°, wordt abstractie gemaakt van eventuele andere personen waarmee de werkloze samenwoont, indien deze personen noch over beroeps- noch over vervangingsinkomens beschikken...”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”