Leefloon ocmw als zwangere samenwonende minderjarige?

dieke

Re: Leefloon ocmw als zwangere samenwonende minderjarige?

#16 , 12 apr 2012 18:32

Inderdaad, een beetje wijze raad lijkt me hier toch zeker aangewezen. En eerlijk, ik vind dat je vriend ook slimmer zou moeten zijn dan nu al te stellen "Als er een ongelukje komt, geen probleem, want wij hebben een grote kinderwens." Ik stel mij echt vragen daarbij. En nog een keer eerlijk: ongelukjes gebeuren helemaal niet zo vaak als jij nu precies wel lijkt te denken. Als je de gekende voorbehoedsmiddelen correct gebruikt, is die kans nog kleiner dan 1 op 100. Ben je dus wel zeker dat je stiekem zo'n ongelukje niet heel erg graag zou willen en dat dan ook stiekem in de hand zou durven werken?

Als mama van 4 kindjes waarvan er eentje is overleden, maak ik me ook zorgen over die gezondheidsproblemen waar je over praat. Enkele weken/maanden elk schooljaar buiten strijd zijn... Ben je dan wel zeker dat een zwangerschap voor jou én voor de baby een goed idee zou zijn op een moment dat je met zulke zware gezondheidsproblemen kampt? Luister goed naar Gebruiker21, want hij heeft het bij het rechte eind: Het is niet JULLIE wens die voorop staat, maar wel die van jullie toekomstige baby'tje. Kinderen hoeven niet grootgebracht te worden in overmatige luxe, maar gezonde voeding, goede kledij, medische verzorging, zijn geen luxe en kosten handenvol geld. Ik was zelf 28 toen ik voor het eerste moeder werd. Nochtans wilde ik al een kindje op mijn 18de. Gelukkig was bij ons mijn man de verstandige van de 2 die verder keek dan dat mooie plaatje dat ik ervan maakte. Je ziet een leventje voor je met zo'n schattig kleintje dat je lekker kan vertroetelen, waar je mee kan gaan wandelen en overal mee stoefen,... en dat is ook effectief heel erg fijn. Maar niet alle baby'tjes komen gezond op de wereld, niet alle baby'tjes slapen meteen flink hele nachten door,... en als je dus niet het droombaby'tje krijgt dat je voor jezelf in gedachten hebt, sta je toch best nog heel wat steviger in je schoenen dan nu, als 16-jarige met gezondheidsproblemen en een vriend van 10 jaar ouder die waarschijnlijk door de ouders niet meteen op gejuich is onthaald. Een netwerk is zoooo belangrijk als je kindjes hebt! Een lieve oma die kan inspringen als je kindje ziek is of als het maar blijft huilen en je weet even geen raad meer, vriendinnen van je eigen leeftijd met ervaring hierin,...

Nog 1 ding: 1 van mijn vriendinnen wilde bewust zwanger worden op haar 17de. Ze kreeg een superlieve dochter, maar die dochter bracht uiteindelijk toch niet het leven mee dat die vriendin zichzelf had voorgesteld. Ondertussen zijn de mama en papa uit elkaar, mama heeft het heel moeilijk met zichzelf en dochter ook omdat ze de mensen rond zich alleen maar triest ziet (papa omdat mama weg is, mama omdat ze met zichzelf worstelt en het leven dat ze zich zo niet had voorgesteld),... Denk dus toch eens goed na wat jij op dit moment een baby te bieden hebt en denk daarbij maar niet alleen aan een schattig, kerngezond kindje, maar bekijk alle mogelijke scenario's.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#17 , 12 apr 2012 19:14

Ach, ik denk dat het een vraag was die gesteld werd door een tienertje dat zich verveelde tijdens het paasverlof.....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#18 , 13 apr 2012 09:06

Ach, ik denk dat het een vraag was die gesteld werd door een tienertje dat zich verveelde tijdens het paasverlof.....
Moest dit zo zijn, des te beter. Als de vraag echter gemeend was, denk ik dat alle goede raad hier niet overbodig is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”