RSZ Schulden ????

Valium
Topic Starter

RSZ Schulden ????

#1 , 18 mar 2012 01:06

Ik had van in het verleden schulden aan de RSZ ( niet zo overdreven)
In 2000-2002 kon ik mijn zelfstandig beroep nietmeer uitoefenen door invaliditeit.
Plots kreeg ik van de RSZ een aanmaning + herziening enz..... ( in 2002) en dit ging met boeten en intresten vlug over de 1.000.000 oude Belgische franken.
Doch ik was toen reeds 66% invalide en kreeg van het ziekenfonds indertijd als zelfstandige slechts 27€/dag
Ik met alle papieren naar de RSZ met de verklaring dat ik dat NOOIT zou kunnen terug betalen (elke maand kwam er dan nog eens wat bij)
Op de RSZ heeft men gewoon mijn dossier geklasseerd tot betere tijden en heb hierover reeds 10 jaar nietsmeer van gehoord.
Ik heb hierover nooit een veroordeling gehad.
Nu blijkt dat deze schulden na 3-5 jaar verjaren indien ze je niet hiervoor dagvaarden
Klopt dit ???
BEDANKT

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 19 mar 2012 09:21

“Art.16...§ 2. De vordering van de in dit besluit voorziene bijdragen verjaart na vijf jaar te rekenen vanaf de 1e januari die volgt op het jaar waarvoor zij verschuldigd zijn. De verjaring wordt gestuit :1° op de wijze bepaald in de artikelen 2244 en volgende van het Burgerlijk Wetboek; 2° met een aangetekende brief waarbij het organisme dat belast is met de invordering de door de betrokkene verschuldigde bijdragen opvordert...”(27 JULI 1967. - Koninklijk besluit nr 38 houdende inrichting van het sociaal statuut der zelfstandigen).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”