Termijn terugbetaling ziekenfonds

tianneke
Topic Starter

Termijn terugbetaling ziekenfonds

#1 , 07 feb 2012 09:11

Ik ben lid van een ziekenfonds waar men de getuigschriften voor verstrekte hulp in een witte brievenbus dient te posten.
De uitbetalingstermijn bedraagt gewoonlijk tuusen een week en viertien dagen, de laatste tijd eerder veertien dagen wegens drukke periode. Ik vernam van een kennis dat zij soms een maand moet wachten...ik vind dit vrij lang aangezien het om hoge bedragen kan gaan (logopedie, kinesitherapie...)

Is er een wettelijke termijn voorzien voor de uitbetaling of mag een ziekenfonds naar eigen goeddunken kiezen wanneer ze uitbetaald?

Alvast bedankt,
Mvg,
tianneke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 feb 2012 11:12

Zal mogelijks wel van het plaatselijke kantoor afhankelijk zijn. Indien ik hier in Leuven deze namiddag een doktersbriefje in deze witte brievenbus steek, staat het geld binnen de 3 dagen op mijn rekening, uitzonderlijk soms zelfs al na 2 dagen.

ensor53

#3 , 15 mar 2012 12:08

Geneeskundige prestaties verjaren na twee jaar maar het is niet echt klantvriendelijk om terugbetaling van geneeskundige prestaties lang te laten aanslepen. Trouwens dit probleem is binnenkort van de baan wanneer de getuigschriften voor verstrekte hulp (het "doktersbriefje") verdwijnen en de prestatie van de arts via een datafile naar het ziekenfonds zal worden overgemaakt.

Reclame

Terug naar “Andere”