Budgetbeheer

robindw
Topic Starter

Budgetbeheer

#1 , 02 mar 2012 11:44

Besten,

Wat zijn precies de voorwaarden waaraan moet voldaan worden om budgetbeheer toe te kennen?

Destijds moest ik door omstandigheden ondersteuning van het OCMW aanvragen, en zei zeiden dat aangezien ik toen jonger dan 25 was ik budgetbeheer er moest bijnemen. Nu zijn we een jaar verder, en blijkt dat de maatschappelijk werkster die ik heb toegewezen gekregen nonchalant omspring met mijn budget en gegevens. Meermaals is al een verkeerde betaling gebeurt, contracten worden vol met schrijf en typefouten afgeleverd, en daarna met TipEx/Balpen verbeterd.

Deze week moest ik mijn schoolboeken betalen, en de maatschappelijk werkster ging die €25 voor schoolboeken overmaken op de afname rekening. Toen ik echter de boeken moest betalen, was dat nog niet gebeurd, en een vriendin heeft dat moeten voorschieten. Twee weken later stond dat geld eindelijk op de afnamerekening.

Ik zou dus graag hier van af raken, want ik kan er niet op rekenen dat de afspraken worden uitgevoerd. Die €25 aan schoolboeken is geen alleenstaand geval, drie weken daarvoor was de factuur van Telenet op tijd aan hun overgemaakt, maar kreeg in een herinnering omdat ze die vergeten te betalen was. Ook werd het leefloon meermaals op de verkeerde rekening gestort, en zijn er betalingen uitgevoerd door die persoon vanaf de verkeerde rekening (van mijn rekening iets voor iemand anders betaald). Ik ben het beu telkens achter de rechtzettingen te moeten aanlopen, en het wordt voor mij erg moeilijk mijn studies te combineren met haar fouten recht te blijven zetten. Dit is al meermaals het gespreksonderwerp geweest, en "het zou niet meer gebeuren".

Waar en hoe moet ik beginnen om hier een oplossing voor te vinden?

Alvast bedankt,
Robin DW

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding