terugbetaling waarborg door ziekenhuis

KimAug
Topic Starter

terugbetaling waarborg door ziekenhuis

#1 , 17 jan 2012 15:29

Op 30 augustus ben ik in Genk bevallen van een prachtige zoon.
Daar ik niet op zaal wenste te liggen, heb ik gekozen voor een 1-persoonskamer.
Ik ben Nederlands verzekerd (VGZ) en er werd mij dan ook verteld dat ik een waarborg van (jawel) 600 euro per dag moest betalen, omdat er een eigen bijdrage voor de kamer zou zijn. VGZ vergoedt namelijk enkel de standaardkamer. Ik heb dan ook braaf 2400 euro waarborg betaald.

Nu, 17 januari, heb ik na een tiental telefoontjes nog steeds mijn waarborg niet terug ontvangen.
Het ZOL heeft rechtstreeks een factuur bij VGZ gedeclareerd en volgens het VGZ is deze op 5 december ook volledig voldaan. Mijn eigen bijdrage was 800 euro en ik zou dan ook 1600 euro van het ZOL moeten terug krijgen.

Tot op de dag van vandaag heb ik dit niet terug ontvangen. We zijn inmiddels bijna 5 maanden na betaling. Wat zijn mijn rechten in deze? Bestaat er een wettelijke termijn voor dit soort terugbetalingen? Heb ik recht op rente?

Dank voor jullie hulp!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 17 jan 2012 16:57

het beste dat ge momenteel doet is het ziekenhuis aangetekend dezelfde vraag stellen tot terug betaling van de waarborg, telefoontjes zijn net iets moeilijker te bewijzen als ge ze niet opneemt.

komt daar geen reactie op binnen de 14 dagen verstuurd ge een aangetekende ingebrekestelling waarin ge dreigt met een procedure voor het vredegerecht.

Reclame

Terug naar “Andere”