student - werken - ziekte

elizabetthhh
Topic Starter

student - werken - ziekte

#1 , 02 jan 2012 10:10

Ik ben student. Mijn mama ontvangt een leefloon en dus ook een verhoogde tegemoetkoming bij terugbetalingen van de CM.
In december heb ik 13 dagen gewerkt als opvoedster.

2 weken heb met een deeltijds contract gewerkt en 2 weken met een voltijds contract
Dit waren geen studentcontracten maar ik ben nog wel student, ik heb dus ook niets aangepast wat betreft mijn statuut.

Ik ben nu opgenomen in een ziekenhuis voor een eetstoornisbehandeling.
Ik ga er van uit dat ik nog steeds recht heb op een verhoogde tegemoetkoming wat betreft ziekteverzekering maar ik ben niet zeker omdat ik dus die 13 dagen gewerkt heb?

Weet iemand hoe dat zit?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 02 jan 2012 10:36

Als je in het verleden niet gewerkt hebt en je moeder enkel leefloon ontvangt, zal je nog aan het OMNIO-statuut voldoen.

elizabetthhh
Topic Starter

#3 , 02 jan 2012 11:55

Bedankt!

Ik kan volgende week opnieuw gaan werken met deeltijdse tijdelijke contracten.

Hoe lang kan ik dan werken zonder dat ik van statuut of ziekenfonds formule moet veranderen?

Reclame

JPV

#4 , 02 jan 2012 12:59

Ga sowieso nu al eens naar de mutualiteit waar je via je moeder aangesloten bent. zij zullen een beter zicht hebben. Normaal gezien zal je vanaf dit kwartaal apart verzekerd zijn. Het KAN zijn dat je nog een tijd (1 jaar) het omnio statuut kan behouden.

Terug naar “Andere”