#4 , 14 dec 2011 21:44
Gebruiker21 en JPV,
Alvast bednakt voor jullie antwoord!
Ik heb idd alle verslagen van voorheen, en van de ziekte die ik nu heb. Eerlijk moet ik sowieso zijn want ik weet met wat ik momenteel leef!
Nu is er een ander probleem voorgekomen. Ik heb in 2010 halftijds een uikering gekregen van de RVA en halftijds ging ik werken onder het systeem van tijdelijke werkloosheid wegens medische overmacht!
Dat is mij toen door de vakbond als RVA toegekend gekregen omdat ik niet voltijds kon gaan werken.
Na bijna een jaar mij uitbetaald te hebben kwamen ze tot de veronderstelling dat ik niet onder dat systeem kon vallen en dus vervolgens geen recht had op die uitkeringen. Omdat ik ofwel volledig werkloos moest zijn wegens medische overmacht ofwel volledig moest gaan werken.
Ik was hier niet van op de hoogte want zij zelf hebben mij toen op dit systeem gezet!
Dus kreeg ik bericht dat ik een groot deel zou moeten terugbetalen.
Heb verschillende keren naar de RVA gebeld om te horen hoe het nu zat en wat er zou gebeuren, en telkens kreeg ik te horen dat degene die mijn dossier beheert er tijdelijk niet is.
Dus ben ik persoonlijk daar naartoe gegaan en heb ik mijn situatie uitgelegd.
Ze hebben me dan gezegd dat ik gewoon moet wachten op antwoord.
Dit heb ik dus gedaan!
Vandaag krijg ik een brief in de bus dat ik een bedrag van 515 € aan de RVA zou moeten terugbetalen, omdat ik in de maand oktober 2010 teveel werd uitbetaald!!!!
Dit krijg ik dus nu pas te horen! Na een jaar en een paar maand.
Kan dit zomaar???
Ik ga 1 van de dagen naar mijn vakbond om bewijzen aan te vragen, want in de briefwisseling staat enkel dat ik dit bedrag teveel heb gekregen en zou moeten terugbetalen!
Wat raden jullie mij aan??