Nu de situatie zit zo:
Wij verwachten een 2de kindje (ander kindje zal tegen dan ongeveer 11 maand zijn) nu gaat mijn vriendin niet meer terug werken en haar tijdelijk contract loopt af eind april. Natuurlijk 2 kinderen naar de crèche sturen is op zich al een kostelijke zaak + de kinderen moeten daar ook geraken, wij hebben 1 auto en die gebruik ik voor te gaan werken (woon-werk afstand 65km en openbaar vervoer geen optie vanwege de locatie werk), dus zou ze alles met het openbaar vervoer moeten doen wat dan ook weer geld kost + met 2 kinderen sleuren is op zich ook al geen lachertje.
Nu gaat ze dus niet werken en ze kan ook een tijdje op ziekenkas maar de vraag is nu is dit wel interessant want ik zie het niet bepaald zitten om achteraf kletsen te krijgen van de fiscus omdat men vriendin ziekenkas trekt terwijl ze dan bij mij ten laste kan en dan geen verrassingen hoeft te verwachten van de fiscus.
Om een reëel beeld te scheppen ze zou het eerste half jaar rond de 800 euro trekken en daarna 650, nu als zij ten laste komt bij mij moet ik zoiezo 3 a 400 euro minder bedrijfsvoorheffing (zit met een loon tssn de 2500 en 3000 euro bruto/maand) betalen dus, tijdens het jaar hebben wij elke maand wel meer maarja zoals gezegd heb geen goesting om een aanslagbrief te krijgen van een paar 1000 euro omdat die van ons ziekenkas trekt.
Greetz