wachtend op bekrachtiging 66% inval. en toch beetje werken?

barabara
Topic Starter

wachtend op bekrachtiging 66% inval. en toch beetje werken?

#1 , 11 okt 2010 15:34

Dag,
ik ben zo'n 2 jaar geleden in beroep gegaan tegen het feit dat ik volledig arbeidsgeschikt zou zijn na een autoongeval. Alle procedures doorlopen, ook de keuring van de geneesheer aangesteld door de rechtbank. Die geeft me absoluut wel m'n +66% en de andere partijen gaan akkoord. Nu dus enkel nog wachten om dat zaakje door de rechtbank te laten bekrachtigen. (dat gaat nu nog een half jaar duren, terwijl de geneesheer al in mei z'n verslag heeft neergelegd...) Ondertussen sta ik voorlopig op werkloosheid.
Recentelijk kreeg ik echter bij vrienden een job aangeboden van enkele uurtjes per week, zo'n 8 uur, verdeeld over 3 tot 4 dagen. Die mensen kennen m'n toestand en hebben geduld met m'n opgelopen gebreken. Ik zou blij zijn om zo weer wat onder de mensen te komen en m'n gevoel van eigenwaarde op te krikken. Financieel ga ik er niet beter van worden, door m'n minder presteren. Maar dat vind ik niet zo erg.
Maar mag dat?
Gaan ze op de rechtbank dan niet zeggen: "mevrouw, u heeft gewerkt in afwachting van de bekrachtiging van uw invaliditeitsstatuut" ? En ga ik zo dan weer/nog meer in de problemen komen?
Bedankt voor de assistentie:)

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding