minimumbedrag medisch pensioen

SP290878
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

minimumbedrag medisch pensioen

#1 , 05 feb 2019 17:14

Beste,

De kans is groot dat ik volgende maand (tijdelijk) op pensioen wegens medische redenen word gezet. Ik heb bijna 20 jaar dienst bij de politie, ben gehuwd en mijn man werkt. Van wat ik overal lees, zou ik terugvallen op een minimumbedrag, kan iemand me zeggen hoeveel dit minimum exact is? Stel dat mijn man en ik beslissen om wettelijk te gaan samenwonen ipv te huwen, heb ik dan recht op een supplement minimum, en hoeveel zou dat dan zijn? Kan er me ook iemand zeggen of ik sowieso nog mag bijverdienen? Ik heb nu een bijberoep (hobby waar ik af en toe dingen van verkoop), mag ik dat verder zetten en zo ja, hoeveel mag ik dan bruto bijverdienen per jaar? Wat gebeurt er als er ooit een behandeling komt die aanslaat voor mijn ziekte, en ik zou terug kunnen beginnen werken, mag/kan dat dan nog?

Alvast bedankt voor de info.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding