Weduwepensioen

Piercingmarian
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Weduwepensioen

#1 , 18 jan 2019 00:24

Blijf ik mijn weduwepensioen behouden als mijn meerderjarige zoon het huis verlaat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#2 , 18 jan 2019 08:11

Beste

Ikveronderstel dat u een overlevingspensioen hebt, en geen overgangsuitkering (bestaat sinds 2015). U blijft uw overlevingspensiioen behouden.

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Piercingmarian
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jan 2019 23:46

Ik ben 46 en sinds 12 jaar weduwe.
Mijn zoon is 27 jaar

Reclame

Evi (Odos)
Berichten: 356
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#4 , 19 jan 2019 15:06

Dan valt u inderdaad onder het oude systeem van overlevingspensioen. Het al dan niet inwonen van kinderen heeft geen invloed op het pensioen.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Piercingmarian
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jan 2019 19:14

Ik weet me geen raad meer. Mn zoon is 27 en woont nog altyd thuis, hy weigert financieel bij te dragen en doet nooit niets thuis. Geen beetje respect. Zyn vriendin woont ook bij ons. Niet officieel. Ik wil dat hyhet huis verlaat. Wat moet ik doen? Ik zit zelf in collectieve schuldbemiddeling .

Terug naar “Pensioenen”