vervroegd met pensioen in het onderwijs

eef22
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

vervroegd met pensioen in het onderwijs

#1 , 15 jan 2019 13:27

Ik ben 44 en kleuterleidster, jammer genoeg kan ik wegens reuma deze job niet verderzetten. Mijn ziektedagen zijn op, dus is mijn vraag: hoe moet het nu verder?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jan 2019 13:39

Misschien een andere job zoeken in de privé ?

willyboy
Berichten: 897

#3 , 15 jan 2019 14:21

Pensioen aanvaarden wegens ongeschiktheid .

Reclame

eef22
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jan 2019 14:30

willyboy, heb je hier ervaring mee?

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 15 jan 2019 14:31

Medex (pensioencommissie) zal je oproepen om te evalueren of je nog ander werk aankan dan wel definitief ongeschikt verklaard wordt en op pensioen gezet wordt. In dat laatste geval krijg je in t beste geval zo n 26 dienstjaren mee (op 18 begonnen aan de opleiding en onmiddelijk vast benoemd) van de 45 die vereist zijn voor een vol pensioen. Dit zou je dan ruw geschat zo n 1.300€ per maand opleveren en minder als je minder dan 26 dienstjaren als statutair hebt.

willyboy
Berichten: 897

#6 , 15 jan 2019 16:25

Ik heb ervaring met vroegtijdige pensionering voor medische redenen . Als benoemde ambtenaar met verplicht pensioen gestuurd . Het gebeurde met een FAX bericht . Had nog 30 dagen verlof . Hebben die betaald .

Terug naar “Pensioenen”