lening en mijn pensioen

bosprocureur
Berichten: 6854

Re: lening en mijn pensioen

#16 , 05 dec 2018 18:07

Daar gaan we weer, klass(n)justitie en zo zeker ?

Wie een lening wil, zal de nodige waarborgen moeten kunnen geven. punt.

En iemand die ENKEL dat pensioen van pakweg 1300 € heeft, kan dan niet, dacht ik zo.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#17 , 05 dec 2018 18:37

Ik wist niet dat men leningen kon afsluiten tot na je pensioenleeftijd.
En als je nu met een klein pensioen van €1300 of €1400 een dure advocaat nodig hebt om je rechten te behalen.
Dat zijn geen kleine pensioenen want ze liggen boven het gemiddelde pensioen.
Het pensioen van een Belgische loontrekkende is gemiddeld 1.100 euro bruto en 900 euro voor een zelfstandige.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 05 dec 2018 19:36


Het pensioen van een Belgische loontrekkende is gemiddeld 1.100 euro bruto en 900 euro voor een zelfstandige.
Toch wel iets meer hoor, heb 30 jaar zelfstandig en 15 jaar arbeider, mijn pensioen is veel meer dan je schrijft hoor, vrouw is appart, ik denk dat de zelfstandigen alleenstaande minimum 1200 € heeft in 2018
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#19 , 05 dec 2018 19:46

Dat minimum geldt voor mensen die minstens 45 jaar voltijds hebben gewerkt.
De meesten halen zoveel jaren niet bij elkaar.
Laatst gewijzigd door roharro op 05 dec 2018 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 05 dec 2018 19:51

Dat minimum geldt voor mensen die minstens 45 jaar voltijds hebben gewerkt.
De meesten halen zoveel jaren niet bij elkaar.
Ja dit is dan hun schuld en niet van de staat !

Ik heb 3 maanden minder dan 51 jaar gewerkt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#21 , 05 dec 2018 19:55

Ik reageerde enkel op adizal die pensioen van 1300 EUR klein noemt
terwijl het meer is dan het gemiddelde.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

adizal

#22 , 05 dec 2018 20:04

Ik wist niet dat men leningen kon afsluiten tot na je pensioenleeftijd.
En als je nu met een klein pensioen van €1300 of €1400 een dure advocaat nodig hebt om je rechten te behalen.
Dat zijn geen kleine pensioenen want ze liggen boven het gemiddelde pensioen.
Het pensioen van een Belgische loontrekkende is gemiddeld 1.100 euro bruto en 900 euro voor een zelfstandige.
Tja, ik begrijp dat we op einde loopbaan niet allemaal een boeket bankbriefjes krijgen ter waarde van 400.000 euro.

adizal

#23 , 05 dec 2018 20:08

ook in buitenland ?
:D :D

Ik weet dat we in de Kerstperiode zijn.

Maar neem gerust van mij aan, kredietinstellingen zijn echt geen kerstekinderen, zij zullen u wel weten te vinden, ook in het buitenland.

Het duurt iets langer, het is wat (veel) duurder, maar hun geld, daar gaan ze echt achter aan.
Tiens...? een kredietmaatschappij weet een consument te vinden in het buitenland en het gerechtelijk apparaat vind financiële fraudeurs niet, zelfs niet in eigen land.

bosprocureur
Berichten: 6854

#24 , 05 dec 2018 20:10


Tja, ik begrijp dat we op einde loopbaan niet allemaal een boeket bankbriefjes krijgen ter waarde van 400.000 euro.

Al eens uitgerekend wat er daarvan overblijft na belastingen? En wordt dat niet betaald in maandelijkse "schijfkes" ?

Niet dat ik het zelf absoluut zou weigeren hoor.

Maar eigenlijk is dit geen discussie voor een juridisch forum. :oops: :oops:

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#25 , 06 dec 2018 14:02

Beste,

Pensioensleeftijd is natuurlijk een risicofactor bij het afsluiten van een krediet. Maar een dossier wordt altijd globaal bekeken samen met andere elementen. Zo zijn er tal van vermogende bejaarden met een onroerend patrimonium die regelmatig renovatieleningen aangaan voor hun panden. ook al om de kadastrale inkomsten/excedentair huurinkomen gedeeltelijk te neutraliseren. Naast pensioen hebben die uiteraard doorgaans veel huurinkomsten én meestal ook een beleggingsportefeuille. Het risico pensioenleeftijd wordt dan gemitigeerd door de andere vermogenselementen.
Wat TS betreft : zonder zijn situatie te kennen is niet betalen geen oplossing. Andere posters hebben daar al voldoende geargumenteerd.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Pensioenen”