vakantiedagen opnemen?

omaria
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vakantiedagen opnemen?

#1 , 04 dec 2018 23:31

Mijn man (vrachtwagenbestuurder) gaat eind maart 2019 met pensioen.
Nu zegt de baas dat hij verplicht is al zijn vakantiedagen op te nemen in die eerste drie maanden van 2019.
Klopt dat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 dec 2018 00:04

Mijn man (vrachtwagenbestuurder) gaat eind maart 2019 met pensioen.
Nu zegt de baas dat hij verplicht is al zijn vakantiedagen op te nemen in die eerste drie maanden van 2019.
Klopt dat?
pensioen of vorm van brugpensioen?

pensioen weet ik niet, maar bij vorm van brugpensioen zit je in december van dat jaar zonder inkomen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#3 , 05 dec 2018 08:31

Beste

Indien het een rustpensioen betreft, zal uw echtgenoot op 1 april met pensioen gaan. Een rustpensioen start altijd de 1e dag van de maand.

Op basis van zijn tewerkstelling dit jaar, bouwt uw echtgenoot vakantiedagen op die hij volgend jaar mag opnemen.
Omdat hij (in geval van een rustpensioen) vanaf 1 april niet meer werkt, mag hij zijn vakantiedagen vóór de ingangsdatum van zijn rustpensioen opnemen.

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Reclame

Terug naar “Pensioenen”