Verlofdagen bij pensioen

LuckyDS
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verlofdagen bij pensioen

#1 , 29 nov 2018 19:24

Beste,

Op 1 augustus 2019 kan ik, na een loopbaan van 44 jaar als bediende, op 60 jarige leeftijd met pensioen.
Mijn vraag is wat gebeurd er met de verlofdagen die ik nog opbouw in 2019?
Kan/mag ik die nog opnemen vóór 1 augustus 2019?
Moet ik mijn ontslag indienen bij mijn werkgever en wanneer of is dit niet nodig?

Mvg,

Luc De Schoenmaeker

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 30 nov 2018 20:19

Wat er gebeurD? U moet ook nog uw verlof opgebouwd in 2018 opnemen volgend jaar.
Spreek één en ander af met uw werkgever of het sociaal secretariaat ivm de te volgen procedure.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#3 , 03 dec 2018 13:03

Beste

Uw verlofdagen zijn altijd afhankelijk van uw prestaties tijdens het vorige kalenderjaar.
Van 1 januari 2019 tot en met 31 juli 2019 bouwt u verlofdagen op, die u pas in 2020 kan opnemen. Maar, u bent dan al met pensioen. U kan deze vakantiedagen dus niet meer opnemen.
U behoudt wel uw recht op het vakantiegeld.

Hebt u een bediendencontract, dan zal uw werkgever uw vakantiegeld 2020 uitbetalen bij uitdiensttreding in 2019.
Bij een arbeidscontract als arbeider ontvangt u het vakantiegeld via de vakantiekas in 2020.

Besluit: u kan de vakantiedagen die u opbouwt door uw tewerkstelling in 2019 niet meer opnemen, maar het geld bent u niet kwijt.

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Reclame

Terug naar “Pensioenen”