Loopbaanberekening

ergernis2
Topic Starter
Berichten: 91

Loopbaanberekening

#1 , 21 nov 2018 14:39

Om in swt/ 33 jaar te gaan heb ik een loopbaanberekening aangevraagd. (59 jaar, prive ziekenhuis)

Nu blijkt dat de jaren , landingsbaan , maar voor 3 jaar meer meetellen ( was volledig bij de start ervan )

104 voltijdsequivalente dagen per kalenderjaar , wordt dit dan voor 1 volledig jaar geteld ?
Gestart in 1980 , 2 jaar fulltime, andere jaren deeltijds met een 150 aantoonbare dagen per jaar.

In 2004 deeltijds tijdskrediet en vanaf 2014 landingsbaan deeltijds ( zou tot 2024)moeten werken .

Momenteel heb ik onvoldoende dagen gewerkt!!!

Klopt dit of zie ik iets over het hoofd ?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 21 nov 2018 15:01

Beste,

Ergernis geeft enkele maar problemen. Je moet een duidelijk onderscheid maken tussen de pensioenwetgeving en de wetgeving op het stelsel werkloosheid met bedrijfstoeslag (SWT). De 104 dagen voltijdse tewerkstelling per jaar, gelden in de regeling rustpensioenen. De loopbaanvoorwaardeberekening in de SWT-regeling gebeurt volgens heel andere regels. Je vakbond kan je meer info verstrekken of je al dan niet aan de voorwaarden van een SWT voldoet. Als je inlogt met je dossier kan je bij de RVA ook het een en ander te weten komen. Of je aan de 104-dagenvoorwaarde van een rustpensioen voldoet, kan je consulteren via my pension. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”