pensioenberekening

camille1
Topic Starter
Berichten: 8

pensioenberekening

#1 , 18 nov 2018 20:42

Beste,

Wie kan mij helpen?

Na 20 jaar als zelfstandige gewerkt te hebben ben ik ingestapt in het onderwijs en heb 10 jaar anciënniteit meegekregen.

Volgend jaar kan ik op pensioen en sommige collega' s zeggen mij dat bij de berekening van het pensioen de anciënniteit periode nu zou meetellen voor het pensioen.
Is dit juist of is dit weer een zoveelste fabeltje?

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jo23
Berichten: 379
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 nov 2018 21:55

Beste

Je kan de jaren die meetellen voor je pensioen als ambtenaar (onderwijs) terugvinden op mypension.be.
De jaren die je gewerkt hebt als zelfstandige tellen niet mee voor de berekening van je pensioen als ambtenaar. Door het feit dat 10 jaar anciënniteit werd aanvaard (nuttige ervaring) heb je wel meteen een hoger loon ontvangen en bereikte je sneller je maximale loonbarema.
Gezien je een gemende loopbaan hebt is het aan te raden om in een pensioenpunt je dossier te laten nakijken zodat je beschikt over de correcte informatie.

camille1
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 19 nov 2018 13:34

Bedankt voor de info.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”