Vervroegd pensioen

Cpn-Cdt
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vervroegd pensioen

#1 , 03 nov 2018 17:44

Beste,

Na een loopbaan als officier bij defensie (1986-1993), werk ik nu 25 jaar als Vlaams ambtenaar.
Ik ben geboren in 1968.

Volgens mypension kan ik:
- met vervroegd pensioen op 01/05/2025 (vermoedelijk berekend adhv mijn militaire prestaties).
- op 01/05/2029 met pensioen waarbij aan alle pensioenstelsels is voldaan

Kan ik daadwerkelijk mijn pensioen opnemen in 2025 want ik ben dan nog maar 56jaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#2 , 06 nov 2018 09:09

Beste

Ik ken uw volledig dossier niet, en kan ook uw dossier niet nakijken in Mypension.

Wanneer er meerdere data worden weergegeven in Mypension, komt dit waarschijnlijk op het volgende neer:
Op 01-05-2025 zal u voldoen aan de voorwaarden om uw militair pensioen te kunnen verkrijgen. Indien u dan met pensioen gaat, zal enkel het pensioen als beroepsmilitair worden uitbetaald. Het andere pensioengedeelte als ambtenaar zal u dan pas kunnen verkrijgen bij het bereiken van de wettelijke pensioenleeftijd (vermoedelijk op 67-jarige leeftijd).

Blijft u verder werken, en gaat u dus niet met pensioen in 2025, dan voldoet u op 01-05-2029 aan de voorwaarden om beide pensioen uitbetaald te krijgen.

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Reclame

Terug naar “Pensioenen”