pensioen leercontract

joe louis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

pensioen leercontract

#1 , 04 sep 2018 11:42

geachte,ik ben geboren 31/08/1958, beginnen werken met voltijds leercontract diamantslijpen in september 1972,tot mei 1975,voor 1974/75 heb ik verlofgeld ontvangen op respectievelijk 20.098 en 19.232bef. in mei 1975 ben ik voltijds beginnen werken in de bouw,nu heb ik vernomen van een gepensioneerd vakbondsafgevaardigde dat de jaren leercontract meetellen als zijnde gewerkt indien ik voor mijn 18e meer dan 6 maand voltijds gewerkt heb,is dit inderdaad zo?dit is voor mij van belang omdat het nu het verschil maakt tussen 44 of 45 gewerkte jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 04 sep 2018 15:12

Beste,

Voor SWT-dossiers tellen jaren leercontract soms mee op het loopbaanverleden te bepalen. Voor wat rustpensioenen betreft tellen enkel de jaren mee die zijn ingeschreven in de individuele rekening. Je kan deze jaren raadplegen op my pension onder de rubriek beroepsloopbaan. Loutere jaren leercontract voor de nieuwe wetgeving tellen niet mee voor de beroepsloopbaan en hiervoor wordt geen rustpensioen toegekend. Ik verwijs in deze naar de talrijke antwoorden op leercontracten die reeds op dit forum zijn verschenen.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud.

Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige
met pensioen.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”