Legerdienst / pensioen

mbc
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Legerdienst / pensioen

#1 , 30 aug 2018 22:29

Geachte Heren en dames, de volgende vraag:

Ik heb van 01/06/67 tot 30/05/68 op 19-jarige leeftijd mijn militaire dienstplicht vervuld.
Vanaf 01/04/69 ben ik gaan werken als zelfstandige.
Op mijn 65 heb ik mijn pensien aangevraagd (en werk nu nog part time als bediende)

Onlangs las ik in de pers dat sinds 1 juli 2017 de legerdienst altijd zal meetellen in de pensioenberekening.
Ik heb toen contact opgenomen met de dienst pensioenen die mij vertelden dat mijn legerdienst niet in mijn pensioenberekening kon meetellen.
Dit tot mijn grote verbazing daar de discrimatie van vroeger zou met de herziene wetgeving volledig weggewerkt zijn.

Kunt u mij aub bevestigen dat mijn legerdienst periode wel degelijk meegeteld moet worden bij mijn pensioen ?
Ik kijk uit naar uw standpunt en goede raad

Met dank en vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 30 aug 2018 22:35

Maar u bent met pensioen gegaan voor die datum.....dus viel u nog niet onder het nieuwe regime.
Daarom geldt het oude regime en krijgt u geen pensioen voor de legerdienst omdat u niet binnen de 180 dagen na de legerdienst zelfstandige bent geworden.
Ze hebben u blijkbaar correct ingelicht. De discriminatie is in uw geval NIET weggewerkt.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mbc
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 aug 2018 09:57

Wel bedankt voor de informatie, Mijnheer Morus.
Ik dacht dat alle Belgen gelijk waren voor de wet, maar dus duidelijk niet…
mbc

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 20 sep 2018 21:37

Beste,
bent u voorafgaand aan uw militaire dienst werknemer geweest? Wat heeft u aansluitend op uw legerdienst gedaan?

Ik hoor wel.

Groetjes

Thieu Rutten
pensioendeskundige met pensioen.

Terug naar “Pensioenen”