Gezinshoofd

Callebaut Gustaaf
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Gezinshoofd

#1 , 30 aug 2018 11:46

Beste,

Betreft: vraag gezinshoofd


In 1979 is mijn vader overleven en was toen 19 jaar en werkte in de bouw.
Nu wordt mij de vraag gesteld Mr Callebaut je hebt 2 keuzes : of doet je legerdienst of je zorgd voor moeder en jongere broer die 14 jaar was en nog naar school ging, natuurlijk hebt ik voor het 2 de gekozen met ander woorden dat ik tot mijn 25 jaar thuis zou blijven en voor mijn moeder en broer zorgen.

Dus in die jaren haat ik dat ook een voogd, onlangs heb ik vernomen van een vriend dat ik bij mijn pensioen in 2022 recht zou hebben op een zeker bijkomend bedrag van 250,00 euro op mijn pensioen aangezien ik 6 jaar gezinshoofd ben geweest.
Dienst van pensioenen of andere instanties heeft mij daar van niet eens op hoogte gebracht, wat haat je gedaagd.
Nu zou ik graag willen weten wat er van aan is, en wat ik moet doen om mijn rechten te bekomen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#2 , 31 aug 2018 07:57

Beste Gustaaf

Ik vrees dat uw vriend u foutieve informatie heeft gegeven; er is in de pensioenreglementering helemaal niets voorzien voor personen die gezinshoofd geweest zijn.

Deze inlichting is louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Callebaut Gustaaf
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 aug 2018 11:09

Beste Felix,
Bedankt voor het snelle antwoord op mijn vraag.
Met de vriendelijke groeten,
Callebaut G

Reclame

Terug naar “Pensioenen”