netto pensioen / maand

hechtel-eksel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

netto pensioen / maand

#1 , 01 aug 2018 14:36

Beste ,

We hebben op mypension.be de volgende informatie gevonden :
Ikzelf zou recht hebben op een netto pensioen van 1631,33 euro/maand met een aanvullend pensioen van 59,08 euro/maand (2017).
Dit bedrag zou ik bekomen als ik met pensioen zou gaan op 01/02/2024 ( vroegste pensioendatum ).
Wanneer ikzelf op 01/02/2019 (wettelijke pensioendatum) met pensioen zou gaan , zou ik recht hebben op een netto pensioen van 1742.16 euro .
Mijn vrouw zou recht hebben op een netto pensioen van 1048,99 euro/maand ( vroegste pensioendatum 01/08/2029 ).
Wanneer zij op 01/05/2034 (wettelijke pensioendatum) met pensioen zou gaan dan zou zij neto 1174,30 euro/maand krijgen.
Zij is voor 66% invalide verklaard .
Mijn vraag : welk netto pensioen zullen wij per maand bekomen in beide gevallen ? ( zowel bij vroegste pensioendatum als bij wettelijke pensioendatum ).

Met vriendelijke groeten
Ulenaers Jean

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#2 , 02 aug 2018 20:46

Beste

Mogelijk begrijp ik uw vraag niet correct, maar je geeft zelf al de netto pensioenbedragen.
Hou er wel rekening mee dat deze nettobedragen berekend zijn op basis van de huidige regels betreffende de inhoudingen van bedrijfsvoorheffing (belastingen aan de bron, solidariteitsbijdrage, en ZIV). Tegen 2024 en 2034 kunnen en zullen deze regels nog verschillende aanpassingen ondergaan hebben.

Bij een invaliditeit van 66 % wordt er wel 37 euro minder bedrijfsvoorheffing ingehouden dan MyPension weergeeft. (Tegen 2034 zal dit waarschijnlijk een ander bedrag zijn.)

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Reclame

Terug naar “Pensioenen”