Bedrijfstoeslag SWT werkgever tot wanneer ?

alien
Topic Starter
Berichten: 70

Bedrijfstoeslag SWT werkgever tot wanneer ?

#1 , 28 jun 2018 13:11

Door de nieuwe wetgeving kan ik van mijn huidige SWT overstappen naar vervroegd pensioen vanaf 1/01/2019.
De bedrijfstoeslag loopt tot mijn rustpensioen op 65 jaar.Aangezien ik op 61 jaar op vervroegd pensioen , denk ik dat deze bedrijfstoeslag komt te vervallen.Klopt dit ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
zibarrie
Berichten: 133

#2 , 28 jun 2018 15:58

U moet dit inderdaad stopzetten, en u dient dit zelf te regelen.

Dit was ook reeds het geval indien iemand SWT stopzette voor het opnemen van een overlevingspensioen bijvoorbeeld.

Artikel 25 van het KB50

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

Mathieu Rutten

#3 , 28 jun 2018 20:22

Beste,
U kan inderdaad vanaf 01.01.2019 opteren voor een rustpensioen voor 65 jaar, ingeval van een SWT. U moet uiteraard wel aan de loopbaanvoorwaarde voldoen. U dient dan wel te verzaken aan uw werkloosheidsvergoeding, mod. 74bis en aan uw aanvullende vergoeding van de werkgever of zijn gelijkgestelde. Indien u opteert voor een rustpensioen dient u uw werkgever in kennis te stellen van het feit dat u vanaf datum x gerechtigd wordt op een rustpensioen en dat de werkgever of gelijkgesteld vanaf datum x geen bijslag meer verschuldigd is.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”