Leercontract

MULDERKE
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Leercontract

#1 , 30 mei 2018 23:51

Beste,

een vraagje waar ik al ff mee zit.

-Ik ben geboren in mei 1961.
-In 80 studeerde is af met een A2 diploma
-Van september 80 tot juli 81 was ik een jaar op leercontract
-Bij dezelfde patroon werkte ik daarna zelfstandig helper tijdens de periode 1981 - 1985
-In de periode 1983 - heden had ik een loopbaan in het onderwijs.
-op mypension staat aangegeven dat ik vervroegd op pensioen kan in 2022 en mijn wettelijke datum is 2026.

mijn vraagje is de volgende: zou het iets opleveren om dat 1 schooljaar als leercontract, dat aansluit met mijn periode als zelfstandige af te kopen als studiejaar? Als dat op de eerste plaats al mogelijk zou zijn. Hebben jullie hier een antwoord op?

groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#2 , 31 mei 2018 08:09

Beste

U zou eventueel 1 jaar leercontract kunnen regulariseren (= afkopen). De aanvraag en betaling moet gebeuren in het stelsel waarin u momenteel zit. (Werkt u als werknemer, dan doet u uw aanvraag bij de pensioenkas van de werknemers.)

Hou er echter rekening mee dat u hierdoor waarschijnlijk wel wat meer pensioen ontvangt, maar u kan GEEN DAG VROEGER MET PENSIOEN. U zal nog altijd pas in 2022 met pensioen kunnen gaan.

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberge
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Reclame

Terug naar “Pensioenen”