interimwerk na pensioen

fjvb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

interimwerk na pensioen

#1 , 23 mei 2018 16:29

ben na pensioen aan de slag als interim (driedagenstelsel) met bedienden contract. weekcontracten.
wat gebeurd er indien ik ziek word ? normaal zou ziekenfonds tussenkomen maar ik neem aan dat zij dit niet doen gezien ik recht heb op pensioen. Is dit correct of heb ik toch nog recht op tussenkomst ziekenfonds want ik betaal ook nog RSZ afhouding op mijn wedde iedere week ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#2 , 24 mei 2018 08:49

Beste,

In principe kan er, volgens de ZIV-reglementering, na de 65ste verjaardag geen ziektevergoeding meer worden toegekend.

Anderzijds verbiedt de pensioenreglementering dat een pensioen samen wordt ontvangen met een ziekte-uitkering, zelfs als u jonger bent dan 65.
Dit is enkel gedurende een beperkte tijd mogelijk indien u enkel een overlevingspensioen ontvangt. In dat geval zal het overlevingspensioen gedurende deze periode ook verminderen.

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Reclame

Terug naar “Pensioenen”