Invalide,tellen die jaren mee voor je pensioen?

Badman
Topic Starter
Berichten: 39

Invalide,tellen die jaren mee voor je pensioen?

#1 , 28 mar 2018 17:04

Hallo allen,
Ik ben 57 en heb 37jaar gewerkt en 3jaar leercontract samen 40jaar,mijn leercontract zou niet meetellen naar het schijnt voor mijn volledige loopbaan. Nu normaal ben ik op 18april 2018 1jaar thuis en word dan invalide,tellen mijn jaren van invaliditeit mee voor mijn pensioen,en moet ik om mijn invaliditeits- uitkering ,dat is nu al bijna niks nu ontvang ik 43.22 euro per dag nog belastingen of wat dan ook betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 28 mar 2018 22:56

Geachte,

Of er voorheffing en of bijdragen op uw pensioen zullen ingehouden worden, zal afhangen van de hoogte van uw pensioenbedrag.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud.

Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#3 , 30 mar 2018 11:56

Beste Badman

Ziektedagen en perioden van invaliditeit tellen mee voor uw toekomstig pensioen, voor zover u voor deze periode een ziekte- en/of invaliditeitsuitkering genoot.
In normale omstandigheden komt uw periode van invaliditeit dus in aanmerking voor uw pensioen.

Een ziekenfonds mag slechts zeer weinig bedrijfsvoorheffing inhouden op uw invaliditeitsuitkering.
Als invalide mag u op uw belastingaangifte aanduiden dat u een zware handicap hebt. Hierdoor zal u minder belastingen betalen.
Of u al dan niet nog belastingen moet betalen is afhankelijk van uw volledige fiscale toestand: wat zijn uw totale inkomsten, heeft uw eventuele partner een inkomen, hebt u eigendommen, zijn er nog kinderen of andere personen ten laste, hebt u nog een hypothecaire lening lopen, ....

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Reclame

Terug naar “Pensioenen”