vervroegd grensarbeiders pensioen

SCHEEPERS MARTIN
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

vervroegd grensarbeiders pensioen

#1 , 22 jan 2018 18:46

hallo heer rutten, een vraag voor u ivm mijn einde loopbaan. ben op mijn 17 jaar 1977 beginnen te werken in maastricht en dat tot 31/12/2006 moet er wel bij zeggen dat ik in 1990 of 91ontlag genomen heb om in belgie te werken ....maar dat is mij tegen gevallen en ben toen terug naar mijn oude baas in maastricht weer aan de slag gegaan en dit dan tot zoals ik al zei 31/12/2006. dus ik ben bijna 30jaar grensarbeider geweest en mij blauw betaald aan belastingen in die tijd!! vanaf 2007 heb ik veel gezworven via interim naar werk en ga zo maar door.maar sinds 2012 ben ik beginnen te werken op nike te laakdal ook via interim en zo heb ik daar nog op mijn 55 jaar nog een vast contract ontvangen van nike waar ik nu nog altijd werk in de vaste nachtdienst. dat is zowat mijn40 jaar loopbaan tot nu toe. kan u mij zeggen wanneer ik op vervroegd pensioen kan gaan als ex grensarbeider en heb ik daar ook recht op? enzo ik al zei ben nu 40 jaar al aan het werk en ben nu 58 jaar wanneer kan ik dan stoppen is dat op mijn 60ste of later of helemaal tot mijn 67ste gaan werken en dat zie ik al helemaal niet zitten omdat het mij toch iets te veel van het goede aan het worden is u begrijpt het wel lichaam begint te sputteren ....zou u mij met deze vraag een antwoord kunnen geven?!!!!!!
alvast bedankt als u mijn verhaal gelezen heeft ivm vervroegd pensioen grensarbeider.
mvgr martin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 23 jan 2018 05:41

Beste,

Gezien u op 01.12.2015 geen 60 jaar was en dus niet aan de leeftijdsvoorwaarde voldeed van een Belgisch rustpensioen voor 65 jaar, komt u niet in aanmerking voor het grensarbeiderspensioen oude stelsel. Dit betekent concreet dat u op datum dat u aan de loopbaanvoorwaarde voor een vervroegd Belgisch rustpensioen voldoet, enkel in aanmerking komt voor een rustpensioen op basis van uw Belgische tijdvakken. Om na te gaan of u aan de loopbaanvoorwaarde voldoet, wordt ieder jaar van minstens 104 voltijdse dagen in aanmerking genomen gepresteerd in België én Nederland, waarbij ieder jaar enkel geteld wordt. Op AOW-leeftijd zal een grensarbeiderspensioen berekend worden waarbij voor de complementsbepaling rekening zal gehouden worden met zowel uw AOW als uw aanvullend bedrijfspensioen. Tot AOW-leeftijd kan u eventueel, desgevallend mogelijk in aanmerking komen voor een naar voor geschoven ouderdomspensioen, bedrijfspensioen ten laste van de verschillende pensioenfondsen waarbij u aangesloten bent geweest. Een Belgisch vervangingsinkomen eindigt in uw situatie sowieso op 65 jaar, uw maximumleeftijd en wettelijke pensioenleeftijd.
Via my pension kan u nagaan welk eerste jaar van minstens 104 dagen geldt. Uw vroegste pensioenleeftijd kan u hierin niet aflezen gezien de Nederlandse tijdvakken niet zijn opgenomen. Indien u mij het eerste jaar van minstens 104 dagen, legerdienst telt mee, kan meedelen en je precieze geboortedatum en de bevestiging dat u nadien altijd minstens 104 dagen per jaar bewijst kan ik uw vroegste pensioenleeftijd ramen.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

SCHEEPERS MARTIN
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jan 2018 09:22

beste, bedankt voor u antwoord en na dit te hebben gelezen zal het in de toekomst veeeeel ziekenkas worden want ik ga echt niet zo lang werken tot ze mij in de kist willen leggen want dit kan gewoon echt niet ik vind dat gewoon schandalig ..... en het mooie daarvan is er wordt totaal niks aan gedaan voor onze grensarbeiders bedankt regering bah zowel belgie als nederland , voor te betalen vroeger waren de grensarbeiders dan weer goed om de kas te spekken. maar hoop toch nog dat er een oplossing komt voor ons.
groeten martin.
ps. ben geboren op 18/01/1960 en heb mijn legerdienst gedaan in 1979 5 linie te soest ( duitsland )

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jan 2018 12:50

en het mooie daarvan is er wordt totaal niks aan gedaan voor onze grensarbeiders bedankt regering bah zowel belgie als nederland , voor te betalen vroeger waren de grensarbeiders dan weer goed om de kas te spekken.
U heeft maar evenveel belastingen betaald dan de Belgen die in België werkt, of denk je dat wij geen belastingen betalen ? .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Pensioenen”