SWT en buitenlands pensioen

RSX
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

SWT en buitenlands pensioen

#1 , 11 jan 2018 10:42

Beste,

ik ben momenteel 60 jaar (geb. 11-7-1957)
Heb 36 jaar in Nederland gewerkt en heb daar pensioen opgebouwd die standaard kan worden opgevraagd bij 65 en 67 jarige leeftijd.
Er bestaat ook de mogelijkheid, onder bepaalde voorwaarden, om deze vervroegd aan te vragen op 60 jarige leeftijd. (nu dus). Ik voldoe aan de gestelde voorwaarden.

Mijn huidige werkgever (De Lijn) heeft te kennen gegeven dat ik gebruik kan maken van SWT stelsel.
Volgens de CAO heb ik ook geen sollicitatieplicht, mits ik aanvraag doe voor eind dit jaar (afloop CAO)

Mijn vraag/
Mag ik tijdens mijn SWT een buitenlands pensioen ontvangen? NB- Nederland heeft geen bezwaar, mits ik verklaar dat ik niet meer werk.
Is deze wellicht gelimiteerd?

alvast mijn dank voor uw inspanning en tijd

Ruud

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2018 11:02

Als ik goed voor heb is SWT werkloosheidsvergoeding + bijleg werkgever !

Je kan in Belgie moeilijk een vervanging inkomen hebben als je nog andere inkomsten heeft.

Maar voor alle zekerheid bel eens de RVA dit is hun domein, maar ik vrees het .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

zibarrie
Berichten: 133

#3 , 11 jan 2018 16:40

Ik ben zéér benieuwd naar die voorwaarden uit Nederland om uw pensioen reeds op 60 jaar te kunnen krijgen.

Kan je die even toelichten?

Reclame

Terug naar “Pensioenen”