pensioenberekening bij pensionering om medische reden

Sil76
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

pensioenberekening bij pensionering om medische reden

#1 , 10 jan 2018 15:32

Beste,
In september 2017 ben ik het slachtoffer geweest van een kop-staart aanrijding.
Sindsdien heb ik dan ook niet meer kunnen werken gezien ik heen veel last heb van een whiplash door dit ongeval.
Vorige week werden mij enkele voorstellen vanuit de directie gedaan indien ik niet meer terug zou kunnen werken.
Één van de voorstellen is dat ik op pensioen zou gaan om medische reden.
Daar ik nog maar 41 jaar oud ben en 2 kinderen heb die nog verder zullen studeren had ik nu navraag gedaan bij de personeelsdienst hoeveel dit pensioen dan in werkelijkheid zou zijn,
Ik kreeg als antwoord dat dit voor hen niet te bepalen is gezien ik nog geen 55 jaar ben.
Zou u eventueel weten waar ik dit zou kunnen laten berekenen aub.
Mvg
Syl76

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#2 , 11 jan 2018 07:16

Beste

Indien je aangesloten bent bij een vakbond, kan je daar informeren. Sommige centrales of afdelingen (zeker niet allemaal) zijn in staat om een dergelijke berekening te maken voor vast benoemde ambtenaren.

Kan je hier niet terecht, neem dan telefonisch contact op met FPD-ambtenaren. In principe maken zij ook slechts een raming indien je 55 of 57 bent. Maar, indien je je situatie toelicht kan/wil de pensioenkas in bepaalde gevallen toch een raming maken.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Reclame

Terug naar “Pensioenen”