Invaliditeit

chrisje positief
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Invaliditeit

#1 , 28 dec 2017 22:01

Beste ik ben 61 jaar en al een aantal jaren 66 procent invalide nu heb ik een raming van mijn pension laten maken dit zou een 540 euro bruto zijn ....mijn vraag heb ik nog recht op dit bedrag om dat ik 900 euro invaliditeit trek....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 31 dec 2017 08:31

Beste,

Als de raming correct is, kan je best nog verder gerechtigd blijven op invaliditeitsuitkeringen, dan heb je zolang je erkend wordt door de adviserend geneesheer nog een hoger inkomen én je bouwt nog verder een pensioen op.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#3 , 02 jan 2018 12:39

Beste

Indien de ontvangen raming betrekking heeft op je volledige loopbaan (gewerkte perioden + eventuele werkloosheid + periode invaliditeit), dan volg je best de raad van collega Thieu.
Heb je een gemengde loopbaan (bvb. werknemer + zelfstandige) en houdt je raming slechts rekening met 1 van deze loopbanen, vraag dan ook een raming van het ontbrekende gedeelte van de loopbaan.

Zodra u met pensioen gaat, stopt uw invaliditeitsuitkering.
U moet op uw belastingaangifte wel verder blijven aanduiden dat u een "zware handicap" hebt, zodat u recht blijft hebben op de belastingvermindering, ook al bent u op dat moment gepensioneerd.

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Reclame

Terug naar “Pensioenen”