Wat te melden aan Nederlandse en Duitse pensioenfonden

annette64
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Wat te melden aan Nederlandse en Duitse pensioenfonden

#1 , 29 sep 2017 18:42

Mei 2018 krijgen wij pensioen vanuit Nederland. Wij hebben Nederland in 1997 verlaten om In Belgie verder te leven. Wij kregen 6 maanden geleden een schrijven van het Nederlandse pensioenfonds waarbij de tijden dat mijn man arbeid ongeschikt was en in een WAO situatie belande, elk jaar 2 procent minder Pensioen zou krijgen omdat wij in Belgie gingen wonen.
Wij hadden graag geweten welke maatregelen en brieven wij moeten schrijven om het Nederlandse pensioen ook naar Hongarije te laten door sturen.

Heeft Nederland ook een overeenkomst met Hongarije ter voorkoming van dubbele belasting?

Vriendelijk bedankt voor een antwoord, Annette

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

annette64
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 okt 2017 19:10

Dank U wel Jabbe voor Uw bericht. ik zal dan het best in Nederland met een advocaat kunnen gaan spreken. Wel zijn dit zeer duren mannen. Ik dacht ca 400 euro per uur, dat is niet niks. Ik hoop echter dat er hier noch mensen zijn die op mijn vraag kunnen reageren. Hartelijk bedankt hier voor vr gr annette

Reclame

Terug naar “Pensioenen”