Belgisch pensioen op Hongaarse bank laten zetten

annette64
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Belgisch pensioen op Hongaarse bank laten zetten

#1 , 25 sep 2017 15:30

Zeer geachte Dames en Heren op dit forum.

Mijn man en ik zijn 3 maanden geleden naar Hongarije vertrokken en hebben ons hier ingeschreven. Zowel het pensioenfonds en onze gemeente zijn hiervan op de hoogte gesteld. Mijn vraag is simpel, Wij krijgen slechts 788,00 euro en de vraag is of wij hiervan het hele bedrag krijgen of wordt en belasting van afgetrokken. Wij moeten noch een jaar wachten op ons Nederlandse pensioen. Vriendelijk bedankt voor Uw antwoord, Annetta.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#2 , 25 sep 2017 17:08

Als je uitgeschreven zijt in Belgie (wat dom zou zijn) krijg je uw bruto pensioen netto in de hand .

zibarrie
Berichten: 133

#3 , 25 sep 2017 17:49

Algemeen zijn de in het buitenland betaalde Belgische pensioenen onderworpen aan de bedrijfsvoorheffing, behalve in de landen waarmee België een overeenkomst heeft afgesloten om dubbele belasting te vermijden.

De gerechtigden die in deze staten verblijven maar wiens pensioen op een bankrekening in België wordt betaald, kunnen vragen vrijgesteld te worden van de inhouding op de bedrijfsvoorheffing voor zover ze het bewijs leveren dat ze hun fiscaal adres in die Staat hebben (attest van de bevoegde autoriteit van de Staat of alle andere afdoende rechtvaardigingsstukken).

Met Hongarije is er een overeenkomst

bron

Reclame

annette64
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 sep 2017 18:03

Heel erg bedankt voor uw bericht, vr gr annette

Terug naar “Pensioenen”