Overlevingspensioen

Croki
Topic Starter
Berichten: 8

Overlevingspensioen

#1 , 27 aug 2017 12:32

Geachte ik heb een vraag ik ben ernstig ziek en zal niet lang meer te leven hebben. Ik ben gehuwd en geniet een bedienden pensioen van 1387 euro. Mijn vrouw geniet een werknemers pensioen ven 1033 euro en van Pdos een pensioen van 261 euro. Nu is mijn vraag als ik zal overlijden welk pensioen zal mijn vrouw dan krijgen.
Bedankt bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 27 aug 2017 15:54

Beste,

Uw echtgenote kan haar eigen rustpensioen cumuleren met een overlevingspensioen op basis van uw loopbaan ten belope van 110% van het toekenbare overlevingspensioen voor een volledige loopbaan.

Indien we er van uit gaan dat u een brutopensioen geniet van 1387 euro per maand voor een volledige loopbaan (45/45ste), dan bedraagt het cumulatieplafond: 1525,70 euro bruto per maand. De som van het overlevingspensioen en de rustpensioenen bedraagt dan 1525,70 euro bruto per maand.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud.

Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”