PENSIOEN BEREKEING

GGEBOERS
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

PENSIOEN BEREKEING

#1 , 05 aug 2017 15:40

Geachte , Ben sinds 1-jan-2015 werkloos na sluiting Ford Genk . Momenteel 57 jaar. Statuut van SWT.
De jaren werkloosheid zouden voor mijn pensioen berekend worden op basis van loon laatste gewerkt jaar.
Veranderd het recente zomerakkoord van de regering dit of is dit enkel voor nieuwe/toekomstige werklozen?

Graag Uw reactie

Mvg

Geboers Guido

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cdteloek
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 aug 2017 00:18

Ik stel me dezefde vraag.
Maar SWT sinds 2012.
Luc

bleutinum
Berichten: 28

#3 , 06 aug 2017 09:19

Ik zou graag hetzelfde weten,
STW vanaf 2012.

Alvast bedank.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 aug 2017 09:26

Ik denk dat dit nog wat te vroeg is om daar iets zinnig over te zegen.

In oktober komen de ministers samen om deze voorstellen uit te werken, het zijn voorstellen nog geen definitieve beslissingen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#5 , 07 aug 2017 08:35

De wetgeving ivm het "zomerakkoord" is nog niet verschenen in het Belgisch Staatsblad, zodat het niet mogelijk is om hierover concrete informatie te geven.
De website van de minister van pensioenen, de heer Bacquelaine, vermeldt het volgende: "Brugpensioenen voor ondernemingen in herstructurering, voor ondernemingen in moeilijkheden en voor zware beroepen en medische redenen zullen eveneens worden gelijkgesteld op basis van het laatste loon."

Felix Van Cakenberghe
pensioendeskundige DVZ A'pen

bleutinum
Berichten: 28

#6 , 08 aug 2017 15:10

Vandaag afspraak gehad met de belastingdienst - Gent, uit een ( officiële ) mail, blijkt dat deze regeling zal ingaan voor de pensioenen vanaf 01/01/2019.

Mathieu Rutten

#7 , 08 aug 2017 21:17

Beste,

Blijkbaar hebben de belastingdiensten van Gent een glazen bol.....

Het Zomerakkoord is wel enkel een politiek akkoord: het bevat louter principiële, politieke beslissingen, die nog gedetailleerd technisch moeten worden uitgewerkt voor het einde van dit jaar.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige en kennisdeler.

cdteloek
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 sep 2017 13:24

Beste

Nog nieuws na de recente mediabelangstelling?

Heeft er iemand weet van de juiste tekst die voorgelegd werd aan de raad van state?

Mvg
Luc

Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#9 , 06 sep 2017 14:34

Beste

De tekst die voorgelegd werd aan de Raad van State (RvS) betreft een wetsontwerp. De aanpassingen en suggesties van de RvS moeten daarna nog besproken worden in de Ministerraad. De Ministerraad heeft de mogelijkheid om aan deze tekst nog aanpassingen aan te brengen of uitzonderingen toe te voegen, of eventueel zelfs het hele proces stil te leggen. Gaat men toch verder, dan gaat het wetsontwerp naar het parlement. Alle parlementsleden hebben de mogelijkheid om ammendementen (voorstellen tot aanpassingen) in te dienen.

Het eindresultaat wordt gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad. Enkel deze tekst is de officiële tekst waarmee rekening moet worden gehouden.

Speculeren op geruchten en media heeft geen zin.

Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Terug naar “Pensioenen”