Overlevingspensioen

crabbekim
Topic Starter
Berichten: 3

Overlevingspensioen

#1 , 07 jul 2017 09:35

Mijn mama en stiefpapa zijn al verschillende jaren samen. Maar mijn stiefpapa had zijn domicilie nog altijd bij zijn moeder staan. Nu het huis verkocht wordt, moet hij zijn domicilie veranderen. Mijn mama wil dit bij haar zetten indien zij niets van haar overlevingspensioen verliest. Mijn stiefpapa heeft nu een invaliditeitsuitkering en binnenkort krijgt hij een pensioen. Gaat een domicilieverandering gevolgen hebben voor het overlevingspensioen van mijn mama of pensioen van mijn stiefpapa. Alvast bedankt voor het advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 07 jul 2017 19:28

Beste,

Ongehuwd samenwonen heeft geen invloed op Belgische overlevingspensioenen. Wel is het zo dat samenwoonst invloed kan hebben op de hoogte van de invaliditeitsuitkering. Mevrouw behoudt haar Belgisch overlevingspensioen en mijnheer zal gerechtigd worden op een rustpensioen aan bedrag alleenstaande. De pensioenen worden dus niet beïnvloed ingevolge ongehuwd samenwonen.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud.

Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”