pensioenvraag

gratissoldaat
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

Re: pensioenvraag

#46 , 26 sep 2017 23:05

Vandaag bericht gekregen dat mijn zaak tegen de FPD (vroegere RVP ) wordt ingeleid in november voor de Arbeidsrechtbank.
Ik zet door met rustige vastheid.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gratissoldaat
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

#47 , 08 mar 2018 14:30

Intussen is er grote vooruitgang:

1. Het verzoek werd ontvankelijk verklaard. De onheilstijdingen over roekeloos geding hebben zich dus niet gemanifesteerd
2. Op 23/11/2017 heb ik op de terechtzitting de zaak zelf gepleit.
3. Op 22/02/2018 werd er een voorlopig vonnis uitgesproken waarin de Rechtbank mijn eisen bijtreedt en voor bevestiging een prejudiciële
vraag heeft gesteld aan het Hof van Justitie van de Europese Unie.

Indien het Hof de vraag in positieve zin bevestigd dan geldt dat tevens als eindoordeel en wordt mijn eis ingewilligd.
Ik wacht geduldig af en kijk met rustige vastheid uit naar het antwoord van het Hof.

gratissoldaat
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

#48 , 12 feb 2019 20:31

Men vraagt op het forum om het resultaat of verder verloop van een rechtsprocedure/juridisch dispuut achteraf mee te delen.
Dat lijkt me ook nuttig en zinvol.
Ik stel na bijna een jaar afwezigheid op het forum echter vast dat mijn draad is afgesloten:
viewtopic.php?f=32&t=81141&start=45

Hoe kan die terug worden geopend?
Kortelings komt er waarschijnlijk een vervolg aan.

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#49 , 12 feb 2019 20:56

Men vraagt op het forum om het resultaat of verder verloop van een rechtsprocedure/juridisch dispuut achteraf mee te delen.
Dat lijkt me ook nuttig en zinvol.
Ik stel na bijna een jaar afwezigheid op het forum echter vast dat mijn draad is afgesloten:
viewtopic.php?f=32&t=81141&start=45

Hoe kan die terug worden geopend?
Kortelings komt er waarschijnlijk een vervolg aan.
webmaster contacteren

Is terug opengezet
JurecaBE
moderator

gratissoldaat
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

#50 , 13 feb 2019 20:35

Deze voormiddag heeft het Hof van Justitie van de Europese Unie in een arrest uitspraak gedaan in de zaak C-179/18 met betrekking tot het onderwerp van deze draad en het geding dat ik daartoe had ingeleid bij de Arbeidsrechtbank van Gent.
In het Arrest wordt de Federale Pensioendienst in het ongelijk gesteld wegens het niet in aanmerking nemen van de verplichte legerdienst bij het vaststellen van mijn pensioenrechten.
De tegenargumenten aangebracht door de gemachtigden van de Belgische Regering en de advocaat die hen bijstond werden door het Hof van tafel geveegd.
Het Hof heeft zich grotendeels gebaseerd op de elementen die ik hier vorig jaar vermeldde.

Mathieu Rutten

#51 , 13 feb 2019 23:02

Beste,

Een dikke proficiat. Ik had vanmorgen ook al het arrest Rohart gelezen. Ik heb het verzoek en het arrest. Enkel de verwijzingsuitspraak ontbreekt me. Je zou me een groot plezier doen, indien je deze uitspraak zou kunnen bezorgen.

Dank bij voorbaat.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

gratissoldaat
Topic Starter
Berichten: 50
Juridisch actief: Nee

#52 , 13 feb 2019 23:53

Beste,

Een dikke proficiat. Ik had vanmorgen ook al het arrest Rohart gelezen. Ik heb het verzoek en het arrest. Enkel de verwijzingsuitspraak ontbreekt me. Je zou me een groot plezier doen, indien je deze uitspraak zou kunnen bezorgen.

Dank bij voorbaat.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.
Privé berichten uitgeschakeld?
Doormailen lukt niet.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#53 , 14 feb 2019 12:04

Dit Arrest lag in de lijn van de verwachtingen.
Ik begrijp niet waarom de FPD/België het zo ver heeft laten komen.
Het was zo voorspelbaar want er was reeds voldoende Rechtspraak van het Hof
waarop men zich van in den beginne had kunnen baseren om de juiste beslissing te nemen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Pensioenen”