Terugvordering te veel betaalde bedragen.

rtinfo
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Re: Terugvordering te veel betaalde bedragen.

#16 , 30 jun 2017 08:05

Inderdaad, als jullie getrouwd zijn wordt jij als echtgenoot van de moeder verondersteld mee in te staan voor hun opvoeding , ook financieel.
Wie zegt dat ik haar kinderen niet geholpen heb met hun studies en levensonderhoud? Maar alleen van mijn pensioen kon ik ze niet onderhouden en dat wilde mijn vrouw ook niet, dus daarom wilde zij werken en haar verantwoordelijkheid nemen. Haar kinderen zijn meer dan welkom en ik help waar ik kan. Zijn jullie dan zo naiëf om te denken dat je met een pensioen in België een vrouw en haar 3 kinderen kan onderhouden? Reageer dan niet aub!!

Jullie krijgen waarschijnlijk kindergeld maar zij niet en dat hoeft ook niet. Bij kinderlast mag ze van de pensioendienst 2142 euro meer verdienen dan zonder kinderlast. Wat doe je met 2142 euro per jaar met 3 kinderen? Studies, inburgering, bus abonnementen, levensonderhoud enz?

Kinderlast zeggen ze bij de pensioendienst,...............maar 1 of 3 of 5 kinderen wordt niet over gesproken en dat klopt niet in de wet. Genoeg mensen uit de branche die dat telefonisch toegeven.
Dat is enkel als u een gezinspensioen krijgt, in alle andere gevallen mag ze zoveel verdienen als ze wil.

Een gezinspensioen is er voor gehuwde waarvan de partner geen of weinig inkomsten heeft (of onthaalouder is).

Snapt u dat? U had gewoon geen recht op dat gezinspensioen.
Ja dat snap ik, en snapt u mijn laatste zin?

U zegt trouwens zelf dat gezinspensioen voor de partner is als die geen werk heeft. Wat een grap dat je je partner van zo'n bedrag zou moeten kunnen leven,.....en haar kinderen dan? Laat me niet lachen zeg !!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#17 , 30 jun 2017 11:42

Een pensioen krijg je enkel als je ervoor hebt gewerkt.
De toeslag ingeval van gezinspensioen is een zuiver geschenk voor de partner die niet of niet
voldoende heeft gewerkt.
Gaan klagen dat een geschenk niet groot genoeg is lijkt me ongepast.

Bottom-line is dat de situatie waarin u zich bevindt er een is waarvoor u zelf hebt gekozen.
De financiële gevolgen van uw vrije keuze afwentelen op de maatschappij is ongehoord.
Proberen de kantjes er af te lopen door verkeerde informatie mee te delen aan de pensioendienst
en dan nog het lef hebben te klagen omdat ze het ontdekt hebben gaat u hier niet veel sympathie opleveren.
Juridisch bent u immers totaal in de fout gegaan en in principe strafbaar voor fraude.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

rtinfo
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#18 , 01 jul 2017 10:28

Een pensioen krijg je enkel als je ervoor hebt gewerkt.
De toeslag ingeval van gezinspensioen is een zuiver geschenk voor de partner die niet of niet
voldoende heeft gewerkt.
Gaan klagen dat een geschenk niet groot genoeg is lijkt me ongepast.

Bottom-line is dat de situatie waarin u zich bevindt er een is waarvoor u zelf hebt gekozen.
De financiële gevolgen van uw vrije keuze afwentelen op de maatschappij is ongehoord.
Proberen de kantjes er af te lopen door verkeerde informatie mee te delen aan de pensioendienst
en dan nog het lef hebben te klagen omdat ze het ontdekt hebben gaat u hier niet veel sympathie opleveren.
Juridisch bent u immers totaal in de fout gegaan en in principe strafbaar voor fraude.
Natuurlijk draag ik de gevolgen en daar heb ik op zich geen probleem mee. Maar lees nu eens wat er staat en geef dan een deftig antwoord aub.
Ze wachten 3 jaar alvorens mij mee te delen dat ze er over zat. Ik heb altijd gedacht dat de bedragen netto waren maar schijnt bruto te zijn. Ik geef toe dat ik fout ben. Kantjes er af lopen? Ik heb meer gewerkt in mijn leven dan u zou kunnen dromen. Straks gaat u mij nog vertellen dat het pensioen in België nog hoog is ook? Ik ben geen minister of burgemeester van Brussel hé met hun 20 bij baantjes, maar die mogen dat.

Het gaat om de kinderen van mijn vrouw waar zij niet genoeg voor mag verdienen. Snapt u dat nu niet? Iemand WIL werken en je mag niet.
Nu heb ik alleenstaandenpensioen en mag ze verdienen wat ze wil. Voilà!! Geen enkel probleem voor mij.

Reclame

Mathieu Rutten

#19 , 01 jul 2017 10:48

Beste,

Hier wordt veel te veel naast de kwestie geantwoord en op een emotionele basis gereageerd. Hou het a.u.b. fatsoenlijk. Lees a.u.b. mijn antwoorden eens grondig na en neem contact op met de sociale dienst van uw gemeente/ocmw om uw dossier grondig na te zien, vooral inzake het recht op kinderbijslag en studietoelagen.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#20 , 01 jul 2017 12:22

Ze wachten 3 jaar alvorens mij mee te delen

Ze wachten niet, maar beschikken via de belastingsaangifte en -aanslag niet eerder over deze informatie.
Dus normale gang van zaken.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

jef007
Berichten: 1679

#21 , 01 jul 2017 14:24

wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil

Mathieu Rutten

#22 , 01 jul 2017 19:22

Ieder uil was eens een uilskuiken.....Ik vind uilen een zeer edele diersoort....Ik heb een prachtexemplaar op mijn bureel staan....

rtinfo
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#23 , 04 jul 2017 18:09

Ze wachten 3 jaar alvorens mij mee te delen

Ze wachten niet, maar beschikken via de belastingsaangifte en -aanslag niet eerder over deze informatie.
Dus normale gang van zaken.
Hehe, tja typisch en enkel in België :D Ze hinken met alles achterop "normaal" noemen sommigen dat.

Hartelijk dank voor de reacties. Ik beschouw dit topic als afgesloten.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#24 , 04 jul 2017 18:31

Ze wachten 3 jaar alvorens mij mee te delen

Ze wachten niet, maar beschikken via de belastingsaangifte en -aanslag niet eerder over deze informatie.
Dus normale gang van zaken.
Hehe, tja typisch en enkel in België :D Ze hinken met alles achterop "normaal" noemen sommigen dat.

Hartelijk dank voor de reacties. Ik beschouw dit topic als afgesloten.
Ze hinken achterop omdat er mensen zijn zoals u die niet de juiste informatie over hun situatie geven.
En die worden dan na een tijdje betrapt en klagen dan dat ze betrapt zijn.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Pensioenen”