prndiorn op 65 wat met 'slapende' groepsverzekeringen

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

prndiorn op 65 wat met 'slapende' groepsverzekeringen

#1 , 22 mei 2017 13:27

Beste,

Ga binnenkort op pensioen (65 jaar).
Worden mijn 'slapende 'groepsverzekeringen' automatisch uitbetaald of moet men dit expliciet vragen.

Heb 1 maatschappij die reeds alles geregeld heeft. Doch van 2 anderen hoor of zie ik niks.

wat moet ik doen

MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 22 mei 2017 15:12

zij kunnen toch niet rieken dat jij op pensioen gaat

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 22 mei 2017 18:18

zij kunnen toch niet rieken dat jij op pensioen gaat
dat kan los staan van het feit of men effectief al dan niet op 65 jaar op pensioen gaat

Het lijkt mij bijgevolg een zinvolle vraag

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 22 mei 2017 19:10

Beste,

Ik raad u aan om met uw identiteitskaart naar de website my pension te gaan, in te loggen met uw pascode en de rubriek aanvullende pensioenen aan te klikken. Hier vind je een overzicht van al je tweede pijlerpensioenen. Mocht uw "slaper" hier niet bij staan, dan raad ik u aan om zodra u over uw pensioenbeslissing beschikt, het eerste blad van deze beslissing door te sturen aan de beheerder van uw slaper samen met een afschrift van uw identiteitskaart en uw bankkaart. Let er wel op dat deze tweede pijler pensioenen pas na de ingangsdatum van uw rustpensioen zullen uitbetaald worden. Mogelijk dat uw pensioenfonds voorschrijft om de aanvraag pas in te leiden na uw ingangsdatum pensioen....
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#5 , 23 mei 2017 14:20

@mava, ieder contract heeft wel een einddatum en dat kunnen ze wel 'rieken' om het met uw woorden te zeggen
dus is volgens mij een terechte vraag; En als uw contract overgenomen is door een andere maatschappij , kan ik dat ook 'rieke' soms???
Sorry voor de taal

bedankt , thieu, had ik reeds gedaan doch enkel een bedrag gezien op my pension, geen individuele contracten (zijn van voor 2000)

Mathieu Rutten

#6 , 23 mei 2017 20:57

Beste,

Klik eens op bedrag en scroll dan naar beneden en klik op detail.....Zie je dit? Zo kan je eventueel je contracten achterhalen.....

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#7 , 26 mei 2017 23:16

beste mathieu
dankvoorde info. Heb vandaag opnieuw war ondgezocht o p my pension. En heb inderdaad de details terug gevonden. Van de oorspronkelijke polisssen en firma's blijft er welgeteld 1 over AG. De rest zijn blijkbaar allemaal overgekocht/gegaan naar andere firma's ((mrt andere nummers ook). Er is ook geen enkel referentie naar de oude kontrakten. Word dus effen uitpluizen wie wat heeft overgenomen/ Is wel een goed overzicht.
Bedankt

Terug naar “Pensioenen”