Minimum ambtenarenpensioen versus elders opgebouwd pensioen?

Fonsinneke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Minimum ambtenarenpensioen versus elders opgebouwd pensioen?

#1 , 06 apr 2017 13:55

Ik kreeg net het bericht van Medex dat ik met vervroegd pensioen wordt gesteld omwille van een 'ernstige en langdurige aandoening'. Ik heb hierover op het forum al één en ander proberen op te zoeken maar vind maar stukjes info waarvan ik niet weet hoe ze op mij van toepassing zijn.

Ik ben 58, woon alleen, nooit anders gedaan ook. De laatste 13.5 jaar had ik een 70% opdracht, vast benoemd in het hoger onderwijs, voordien ben ik ook nog 12 jaar zelfstandig geweest en heb ik ook een 10-tal jaar als werknemer in de privé gewerkt (full-time).
Nu las ik hier ergens dat bij de berekening van een ambtenarenpensioen ruim 1200 euro als minimumpensioen aangehouden wordt maar wordt daarbij ook rekening gehouden met elders opgebouwde pensioenrechten? Maw., komt mijn pensioen als zelfstandige en als werknemer bovenop dat ambtenarenminimumpensioen of wordt dat minimumpensioen enkel toegekend als ik de 1200 euro niet haal met mijn drie pensioengedeeltes tesamen?

En tellen op dit moment de studiejaren ook nog mee voor de pensioenberekening?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Frank
Berichten: 21
Locatie: Dendermonde

#2 , 08 apr 2017 10:41

Ben onlangs naar zuidertoren aan het zuidstation te Brussel geweest en werd daar snel en vriendelijk geholpen door een medewerker.
De moeite om eens langs te gaan. Verder kan je via Mypension alle vragen kwijt. Groeten, Frank

Reclame

Terug naar “Pensioenen”