Telt legerdienst mee voor het pensioen?

Luc Jacobs
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Telt legerdienst mee voor het pensioen?

#1 , 31 jan 2017 20:55

Beste,

Na mijn schooltijd ben ik op 03 september 1991 begonnen aan mijn 10 maanden legerdienst. Na deze periode was ik werkloos tot dat ik op 09 december 1992 de strijdkrachten terug vervuld als beroepsvrijwilliger, en dit tot 30 juni 1995. Daarna ben ik terug aan de slag gegaan in de prive.
Telt de periode van legerdienst mee voor het pensioen? Is dit gelijkgestelde tijd om je loopbaan te bewijzen? De jaren als beroepsvrijwilliger telt sowiezo mee, maar hoe moet ik deze bewijzen bij de aanvraag van mijn pensioen later?
Kan mij iemand helpen met deze vraag?

Groeten,

Luc.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#2 , 31 jan 2017 23:28

legerdienst telt normaal mee voor berekenung beroepsloopbaan. Via "my pension" kan je regularisatie vragen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Mathieu Rutten

#3 , 01 feb 2017 05:53

Beste,

De legerdienst telt mee in uw loopbaan. De jaren beroepsvrijwilliger zullen worden geregulariseerd van de openbare sector naar de privaatrechtelijke sector. U kan een stamboekuittreksel opvragen via notariaat@mil.be. U kan inloggen op my pension, naar loopbaan gaan en wijzigingen invoeren. Hier kan u dan ook uw stamboekuittreksel uploaden. De periode legerdienst en beroepsvrijwilliger tellen mee zowel voor wat betreft de loopbaanvoorwaarde als wat betreft pensioenberekening.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige

Reclame

g1955
Berichten: 40

#4 , 02 feb 2017 23:03

Ben twee jaar vrijwilliger geweest tussen 1979 en 1981.Maar ik denk dat ze mij aan het einde van het contract het bedrag uitbetaald hebben dat gedurende de twee jaar voor mijn pensioen ingehouden was.

Terug naar “Pensioenen”