weduwepensioen / toekomstige weduwnaar

Jimy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

weduwepensioen / toekomstige weduwnaar

#1 , 28 jan 2017 20:28

Beste,

Binnenkort zal ik weduwnaar worden aangezien mijn vrouw (40jr) sinds kort palliatief verklaard is. Wij hebben twee kinderen van 10jr (waarvan 1 kind 66% mindervalide is).
Kan er mij iemand vertellen waardat ik terecht kan om alles in orde te brengen qua aangiftes voor de belastingen, aanvraag weduwe pensioen, enz..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 29 jan 2017 13:58

Beste,

Eerst en vooral veel sterkte voor jou, je kinderen en je familie en last but not least je partner. Je kan best even contact opnemen met de sociale dienst van je gemeente en/of ocmw en daar de voornaamste faciliteiten bespreken. Indien u geen 46 jaar bent op het ogenblik van het overlijden van uw huwelijkspartner, zal u geen recht openen op een overlevingspensioen, maar wel op een inkomensonafhankelijke overgangsuitkering gedurende maximum 2 jaar gezien u kinderlast bewijst. Mijn collega's zullen je bijstaan qua kinderbijslag en pensioen en u desgevallend naar de juiste diensten verwijzen voor eventueel andere problemen als belastingen en zo meer. De dienst burgerlijke stand van je gemeente zal je ook heel wat info kunnen verstrekken met problemen en/of oplossingen rond overlijden.

Veel moed en sterkte.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige

Reclame

Terug naar “Pensioenen”