solidariteitsbijdrag

pitters Hilda
Topic Starter
Berichten: 53

solidariteitsbijdrag

#1 , 25 dec 2016 16:06

Op 60 jaar op vervroegd pensioen gegaan. Heb dan tevens gelijktijdig een pensioenkapitaal gekregen. Samen gaf dit aanleiding tot een maandelijkse afhouding van een solidariteitsbijdrage.
Vraag :Nu heb ik horen zeggen dat die bijdrage slechts gedurende 15 jaar zal gebeuren en daarna niet meer zal worden toegepast. Dat van die 15 jaar is dat waar? En zo ja gebeurt dat automatisch of moet men iets doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 25 dec 2016 18:28

Zoals ik het heb begrepen, gebeurt het volgende. Bij de uitbetaling wordt solidariteitsbijdrage afgehouden. Het uitgekeerde bedrag wordt omgezet in een maandbedrag. Dit wordt samengesteld met uw maandpensioen om te bepalen hoeveel solidariteitsbijdrage daarop geïnd wordt. Na 15 jaar wordt enkel rekening gehouden met uw maandelijks pensioen voor de solidariteitsbijdrage : ja of neen; zo ja, hoeveel.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Pensioenen”