Ik ben reeds enige tijd van het werk wegens rug en nekklachten. Mijn ziektedagen zijn opgebruikt, en gezien de politiek van mijn werkgever, Bpost, zal mij geen aangepast werk worden aangeboden. Ik ben namelijk statutair, en een dure vogel voor hen. Ik kreeg van de arbeidsgeneesheer een aanbeveling opdat men mij aangepast werk zou willen laten doen, maar dat is er zogezegd niet. Nu ben in in disponibiliteit beland. Bij de vakbond had men mij het een en ander verteld over het bedrag dat mij zou toegekend worden tot aan mijn eventuele op pensioenstelling. Echter, wat men er niet bijvertelde, is dat er een bedrag van 360 euro afgehouden wordt op de 75 procent van mijn brutowedde die ik zou krijgen. Dat komt door het feit dat ik parttime werkte in het kader van loopbaanonderbreking voorafgaande op pensionering. Ik werk zo sinds vier jaar, en zou met rust pensioen gaan op mijn zestigste. Het volgende lees ik op het Jurodischforum :'lhttp://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=30801
Voorlal deze tekst : Medex verklaarde (kort samengevat) dat dit geen probleem mocht zijn want dat het bedrag van de disponibiliteit minimum 60% moest omvatten maar nooit minder mag bedragen dan het pensioen dat je die moment zou ontvangen indien je op de eerste dag van je disponibiliteit met pensioen zou gaan.En inderdaad zo staat het letterlijk in de wet.'
Ook vond ik het volgende 'Er is dus geen vermelding van bvb "het stelsel waarin je die moment tewerkgesteld bent " of zo.'
Is er iemand op de hoogte van hoe het juist in elkaar zit.
Bedankt alvast