pensioen

modern
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: OOSTVLAANDEREN

pensioen

#1 , 29 okt 2007 21:57

Hallo
Ik word volgend jaar 60 jaar en kan op vervroegd pensioen gaan.
Ik geniet van een ziektevergoeding,nu heb ik bericht gekregen van de CM dat ik met vervroegd pensioen kan gaan.
Wat zou je mij aanraden ?
Op 60 jaar gaan of verder op invaliditeit blijven tot mijn 65 jaar ?

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 30 okt 2007 15:12

Beste ,

vorige week heb ik dezelfde vraag gekregen van iemand die op werkloosheidsvergoeding staat , na faillissement van het bedrijf waar hij werkte. Die had via de vakbond vernomen hoeveel zijn brutopensioen zou zijn. Na alle afhoudingen zou hij zo'n 130 € per maand ( afrekening belastingen inbegrepen) meer ontvangen via zijn pensioen.
Probeer eens te weten te komen hoeveel uw bruto pensioen zou bedragen.
Groeten.

Wanthon (ook van 48)
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Mathieu Rutten

#3 , 31 okt 2007 21:14

Geachte,

U kan zich best wenden tot de pensioendienst van uw gemeente en een aanvraag om rustpensioen inleiden. Uw dossier rustpensioen is pas betaalbaar nadat u een keuze heeft gemaakt of verder uitkeringen of pensioen. U kan dan een afweging maken tussen uw uitkeringen of uw pensioen. Het rustpensioen kan ten vroegste ingaan op 60 jaar en ten vroegste op 59 jaar aangevraagd worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioenambtenaar.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”