Pensioen

Zweedje84
Topic Starter
Berichten: 1

Pensioen

#1 , 18 apr 2011 11:25

Ik heb een vraagje daar mijn ouders gaan scheiden en mijn vader met de handen in het haar zit:

situatie voor de scheiding:

Moeder: brugpensioen 1278 Euro
Vader: vol pensioen 978 Euro

Huis afbetaald
Hypothecaire lening 11785 Euro resterend op beide naam
Privé lening 1250 Euro

Mijn moeder heeft het zot in haar hoofd gekregen en gaat nu voor 3 maand bij haar zus in Duitsland leven om een beslissing over de toekomst te treffen en de scheiding voor te bereiden; laat mijn vader met alles zitten en vertrekt over een goeie 2 weken.
Nu wil ik graag weten wat mijn vader kan/mag/moet doen daar hij voor alle kosten (electrabel; gas water; verzekering, ...) zal komen op te draaien.
Ik kan hem wel wat financieel ondersteunen maar ook ik ben een werkende alleenstaande moeder en kan ook niet eeuwig wat doen.
Is mijn moeder verplicht mijn vader financieel te onderhouden? Tot op welke hoogte? Heeft mijn vader recht op een toelage op zijn pensioen? Iemand tips of raad wat te doen voor ze vertrekt?

Alvast mijn dank!

Petra

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 18 apr 2011 12:25

Aangezien uw vader zijn eigen inkomen heeft moet uw moeder hem niet onderhouden. Uw moeder moet wel haar deel van de aflossingen van de lening blijven betalen. Ook bijdragen in de energiekosten zolang ze op dat adres gedomicilieerd is.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”